Saturday 4 May 2013

ေခတ္မီႏိုင္ငံသားမ်ားအျဖစ္ ျမႇင္႔တင္ျခင္း


ေခတ္မီျခင္းဆိုေသာ စကားကို ျမန္မာလူ႔အဖြဲ႕အစည္း တြင္ ေခတ္အဆက္ဆက္ ေျပာဆိုသုံးႏႈန္း ခဲ့ၾကသည္။ အမ်ားစု ကမူ ေခတ္ႏွင့္အညီ ေနထိုင္စားေသာက္ႏိုင္ျခင္း၊ ႏိုင္ငံတကာသို႔ ေျခဆန္႔ဖူးျခင္း၊ ေနာက္ဆုံးေပၚ အသုံးအေဆာင္ပစၥည္းမ်ားႏွင့္ ယဥ္ပါးျခင္း စသည့္ ဗဟိဒၶပိုင္း ဆိုင္ရာမ်ားကိုသာ ေခတ္မီျခင္းဟု ထင္မွတ္ ထားၾကသည္။

ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ တံခါးပိတ္ဝါဒျဖင့္ ဧကစာ က်င့္သုံးလာခဲ့သည့္ ႏိုင္ငံတို႔တြင္ ေခတ္မီျခင္းကို အထက္ပါအတိုင္း ဖြင့္ဆိုနားလည္ ထားတတ္ၾကသည္က မ်ားပါသည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ကုန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္ ၅၀ ခန္႔အတြင္း ေခတ္မီသူမ်ား ကိုၾကည့္လွ်င္ အာဏာရွိသူႏွင့္ ၄င္းတို႔ႏွင့္ နီးစပ္အလြန္းသင့္သူ အခြင့္ထူးခံ လူနည္းစုေလာက္သာ အထက္ဆိုခဲ့ပါ ေခတ္မီသူမ်ား အျဖစ္ ျမင္ခဲ့ရသည္။ ႏုိင္ငံသားအားလုံးနီးပါး သမဝါယမဆိုင္ မ်ားတြင္ မီးျခစ္တစ္ဘူး၊ ဖေယာင္းတိုင္ တစ္ထုပ္ရရန္ ေလွ်ာက္လႊာအဆင့္ဆင့္ တင္ၿပီး စီတန္းရပ္ေစာင့္ကာ အသုံးမလိုေသာ ခုံဖိနပ္တစ္ရန္ႏွင့္ တြဲယူေနခ်ိန္တြင္ လူနည္းစု အခြင့္ထူးခံမ်ားမွာ ပဒုမၼာ အေရာင္းဆိုင္မ်ားမွ အေကာင္းဆုံး အရည္အေသြးရွိ လူသုံးကုန္မ်ား စိတ္ႀကိဳက္ ေရြးခ်ယ္ဝယ္ယူႏိုင္ ခဲ့ၾကသည္။ ထိုသို႔ေသာ အေျခအေနမ်ဳိးတြင္ အာဏာရွိသူမ်ား၊ ေငြေၾကးတတ္ႏိုင္၊ သုံးႏုိင္သူမ်ားသာ ေခတ္မီႏိုင္ၾကသည္ဟု ထင္မွတ္ထား ခဲ့ၾကသည္။

ယေန႔အခ်ိန္တြင္လည္း ထိုကာလႏွင့္ ထူးမျခားနား ရွိေနဆဲ ျဖစ္ပါသည္။ ေနာက္ဆုံးေပၚ လက္ပ္ေတာ့ပ္၊ ေနာက္ဆုံးေပၚ မိုဘိုင္းလ္ဖုန္း Handset ၊ ေနာက္ဆုံးေပၚကား၊ ေနာက္ဆုံးေပၚ ဖက္ရွင္ပစၥည္းမ်ား သုံးစြဲႏိုင္ျခင္း၊ မိန္းကေလး မ်ား စကတ္ တိုသည္ထက္တိုတို ဝတ္ျခင္း၊ ေယာက်္ားေလးမ်ား တင္ပါး တစ္ျခမ္း ေပၚ၊ ခ်က္ျဖဳတ္၊ ကိုယ္က်ပ္ေဘာင္းဘီဝတ္ျခင္း၊ နားကပ္ဝတ္ျခင္း၊ ႏိုက္ကလပ္ တက္ျခင္း၊ သမီးရည္းစားစုံတြဲမ်ား လူျမင္ကြင္းတြင္ အျမင္မေတာ္ ေနထိုင္ျခင္းတို႔ကို ေခတ္မီျခင္းဟု အဓိပၸာယ္ဖြင့္သူ မ်ားေနဆဲျဖစ္ပါသည္။ ပိုဆိုးသည္မွာ စည္းကမ္း ခ်ဳိးေဖာက္ျခင္း၊ အာဏာျပျခင္း၊ အခြင့္ထူးခံျခင္း၊ အႏိုင္က်င့္ျခင္း၊ အႏိုင္ယူျခင္း၊ လာဘ္စားျခင္း၊ ခြဲျခားဆက္ဆံျခင္း၊ ႀကီးႏိုင္ငယ္ညႇဥ္းျပဳျခင္း၊ လူလည္က်ျခင္း၊ တစ္ပါးသူအေပၚ အထင္ေသးစိတ္ရွိျခင္း တို႔ကဲ႔သို႔ တလြဲဆံပင္ ေကာင္းျခင္းမ်ဳိးကို ေခတ္မီသည္ဟု ထင္မွတ္မွားေနၾကျခင္း ျဖစ္သည္။

ပြင့္လင္းလြတ္လပ္ေသာ လူ႔အဖြဲ႕အစည္း တို႔တြင္မူ ေခတ္မီျခင္း ဆိုသည္ကုိ ေျမကမၻာရွည္ၾကာစြာ တည္တံ့ေစျခင္းငွာ သဘာဝပတ္ဝန္းက်င္ကို ေလးေလးစားစား တန္ဖိုးထားထိန္းသိမ္းျခင္း၊ မိမိေၾကာင့္ တစ္ပါးသူ အေႏွာင့္အယွက္ မျဖစ္ေစျခင္း၊ လိုအပ္၍ အမ်ားအတြက္ သတ္မွတ္ထားသည့္ စည္းကမ္းမ်ားကို လိုက္နာျခင္း၊ မိမိေန႔စဥ္ စားေသာက္သုံးစြဲသမွ် ကာဗြန္အထြက္ နည္းႏုိင္သမွ် နည္းေစျခင္း၊ တစ္ပါးသူမ်ား၏ ယဥ္ေက်းမႈ၊ ဘာသာစကား၊ စာေပ၊ ဓေလ့ထုံးတမ္းမ်ားကို ေလးစားျခင္း၊ အဖိုးတန္ေရကို မျဖဳန္းတီးျခင္း၊ အေပၚယံ ေရႊမႈန္ႀကဲထက္ အတြင္းအႏွစ္သာရကို တန္ဖုိးထားတတ္ျခင္း၊ လူကို လူလိုၾကည့္၊ ျမင္၊ ဆက္ဆံျခင္း၊ မတူကြဲျပားမႈမ်ားကို လက္ခံနားလည္ေပးျခင္း စသည့္ ယဥ္ေက်းေသာ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းတို႔၏ ယဥ္ေက်းေသာ အျပဳအမူ၊ စိတ္ထား၊ ခံယူခ်က္မ်ား လက္ေတြ႔က်င့္သုံး လိုက္နာျခင္းကို ဆိုလိုသည္။

စနစ္ဆိုးမ်ားေၾကာင့္ အစစအရာရာ ေခတ္ေနာက္က်ခဲ့ေသာ ျမန္မာႏိုင္ငံ သည္လည္း ေခတ္မီမႈအေပၚတြင္ အဓိပၸာယ္ေကာက္ လြဲေနသည္မ်ား ေနရာတိုင္းတြင္ ေတြ႔ေနရသည္။ အေၾကာင္း၊ အက်ဳိးသေဘာအရ ျပည္သူ႔နီတိႏွင့္ ေလာကနီတိကို ပညာေရးတြင္ ထည့္သြင္းသင္ၾကားမႈ မရွိခဲ့ျခင္းေၾကာင့္ ျမန္မာ ႏိုင္ငံသားအမ်ားစု၏ “စံ” မ်ား လြဲေခ်ာ္ေနခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။

ဒီမိုကေရစီ လူ႔ေဘာင္အဖြဲ႕အစည္းတစ္ရပ္ တည္ေဆာက္ေနသည္ ဆိုလွ်င္ ထိုလူ႔ေဘာင္ အဖြဲ႕အစည္းႏွင့္ ေလ်ာ္ညီေသာ ခံယူခ်က္၊ စိတ္ထား၊ စိတ္ကူး၊ အႀကံအစည္၊ အျပဳအမူ၊ အေျပာအဆိုမ်ားႏွင့္ အသိပညာေရခ်ိန္တို႔ ျမႇင့္တင္ ထားရမည္ျဖစ္သည္။ တစ္နည္းအား ျဖင့္ဆိုရပါက တာဝန္သိေသာ၊ တာဝန္ယူေသာ၊ တာဝန္ခံေသာ ႏိုင္ငံႀကီးသားမ်ားအျဖစ္ မိမိကိုယ္ကိုယ္ အစြမ္းကုန္ျမႇင့္တင္ တည္ေဆာက္ထားရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း မီးေမာင္းထိုး ေဖာ္ျပလိုသည္။

Credit to>>> The Voice 
(ေမလ ၄ရက္ေန႔ ျဖန္႔ခ်ိသည့္ The Voice Weekly Vol-9, No-17 တြင္ ေဖာ္ျပပါရွိေသာ Editorial)

No comments:

Post a Comment

ဒီပို႔စ္နဲ႔ ပက္သက္ၿပီးတစ္ခုခုေျပာလိုလွ်င္ ေျပာထားခဲ့နိုင္ပါသည္။