Tuesday 25 December 2012

ျမန္မာ႕ဇာတ္လမ္း



႐ုပ္ရွင္ၾကည့္လွ်င္ ဇာတ္လမ္းဇာတ္ကြက္ ဆန္းဆန္းျပားျပား လွ်ဳိ႕ဝွက္ သည္းဖို ဇာတ္လမ္းမ်ဳိး ၾကည့္ခ်င္႐ိုး အမွန္ ျဖစ္ေသာ္လည္း ျမန္မာ့အေရး ကိုမူ ႐ိုး႐ိုးစင္းစင္း ဇာတ္လမ္း အျဖစ္သာ ၾကည့္ျမင္ ခ်င္ပါသည္။

ယေန႔ ျမန္မာ့အေရးသည္ ၾကည့္သူကို ထိုင္ရာမထ၊ မ်က္ေတာင္ မခတ္ေအာင္ ဆြဲေဆာင္ ထားႏိုင္သည့္ ဇာတ္လမ္း တစ္ခုႏွင့္ အသြင္တူ သည္။ ဇာတ္ရွိန္ အတက္အက် ခပ္ၾကမ္းၾကမ္း ရင္ေမာစရာ၊ ရင္ဖိုစရာ တို႔ တစ္ခုၿပီးတစ္ခု ျမင္ေနၾကရမည္။ အေကြ႕အဝိုက္ ကေျပာင္းကျပန္ ျဖစ္ရပ္၊ ၾကမ္းခန္း လြမ္းခန္းမ်ားျဖင့္ ပရိသတ္ရင္ကို ယူက်ဳံး ႏွစ္သက္ ေစမည့္ ဇာတ္ကြက္မ်ား တစ္ကြက္ၿပီးတစ္ကြက္။


ဇာတ္ေဆာင္အသစ္မ်ားလည္း တစ္ဦးၿပီးတစ္ဦး တိုးလာသည္။ ဧည့္သည္ ဇာတ္ေဆာင္မ်ားပင္ ထပ္တိုး စာရင္းထဲ ပါလိုက္ ေသးသည္။ တ႐ုတ္၊ အိႏိၵယ၊ ထိုင္း စေသာ ပါေနက် ဧည့္သည္ ဇာတ္ေဆာင္မ်ား အျပင္ ၿဗိတိန္၊ အေမရိကန္ စေသာပြဲတိုင္းေက်ာ္ ဇာတ္ေဆာင္မ်ားလည္း ဝင္ေရာက္လာသည္။ ျမန္မာ အမ်ဳိးသားထဲမွ ျပည္ပေရာက္ ဇာတ္ေဆာင္ မ်ား ဝင္ေရာက္ အားျဖည့္ လာသလို ျပည္တြင္း တိမ္ျမဳပ္ ဇာတ္ေဆာင္ မ်ားကလည္း အားသစ္ ေလာင္းလာၾကသည္။ ျမန္မာ့ဇာတ္လမ္းသည္ ဇာတ္လမ္းဇာတ္ကြက္ ဆန္းသလို ပါဝင္ေသာ ဇာတ္ေဆာင္အားလည္း ၿမိဳင္ၿမိဳင္ဆိုင္ဆိုင္။

ျမန္မာ့ဇာတ္လမ္းသည္ အေျပာင္းအလဲျမန္သည္၊ မွန္းဆရခက္ သည္။ ဗီလိန္ဟု ထင္ရသူသည္လည္း တျဖည္းျဖည္း ဇာတ္လုိက္ျဖစ္ လာ၊ လက္ခုပ္သံ တေျဖာင္းေျဖာင္းျဖင့္ ေထာမနာ ျပဳခံရၿပီးမွ ဝုန္းခနဲ ဒိုင္းခနဲ က်ဆင္း သြားတတ္ျပန္သည္။ တစ္ေလွ်ာက္လုံး ဇာတ္လိုက္ သက္ရင့္သူတို႔ ဗီလိန္ျဖစ္ၿပီး ခဏလွ်ဳိလိုက္ ၾကရသည္ကိုလည္း ျမင္ရသည္။

ဇာတ္လမ္းၾကည့္႐ႈ အကဲျဖတ္ေနက် ဝါရင့္ သမၻာရင့္တို႔ပင္ တြက္ဆရ ခက္ေနသည့္ဇာတ္လမ္းျဖစ္သည္။ ယေန႔ ပန္းပန္ေနေသာ သူတို႔ သည္လည္း မည္သည့္ အလွည့္အေျပာင္းတြင္ ဗီလိန္ျဖစ္သြား ေလဦးမည္နည္း။ အတိမ္းအေစာင္းမခံ၊ တဲတဲေလးသာ ရွိသည့္ ဇာတ္လမ္းပင္။

ျပင္ပမွ ၾကည့္႐ႈသူ ပုဂိၢဳလ္တို႔အတြက္ ျမန္မာ့ဇာတ္လမ္း သည္ ေလ့လာစရာမ်ား တပုံတပင္၊ ဆြဲထုတ္ယူစရာ သီအိုရီမ်ားလည္း ေပၚလာႏုိင္သည္။ တစ္ဖန္ ရွိထားၿပီးသား သီအိုရီမ်ားကို စမ္းသပ္ ၾကည့္စရာေကာင္းလွေသာ ဓာတ္ခြဲခန္း တစ္ခုႏွင့္လည္း အသြင္တူ သည္။ အေတြ႔အၾကဳံနည္းသည့္ ႏုိင္ငံျဖစ္ေသာေၾကာင့္ အျခားႏုိင္ငံ မ်ားက လက္မခံသည့္၊ အျခားႏုိင္ငံမ်ားတြင္ လုပ္မရသည့္ စမ္းသပ္မႈမ်ားကို ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ ျပဳလုပ္ႏုိင္သည္။ ေသခ်ာသည့္ အခ်က္မွာ အဆုံးသတ္တြင္ မည္သည့္ရလဒ္ ထြက္ထြက္၊ ထိုသူတို႔ သည္ သူတုိ႔ အိမ္သို႔ျပန္႐ုံ၊ အေနမပ်က္ အစားမပ်က္။

ျမန္မာ့အေရးသည္ ျမန္မာျပည္သားမဟုတ္၊ ပတ္သက္ဆက္ႏႊယ္ျခင္း တစ္စုံတစ္ရာ မရွိေသာ၊ ပတ္သက္ ဆက္ႏႊယ္လွ်င္လည္း ျပန္စရာအိမ္ ရွိေသာ အျပင္လူ တစ္ေယာက္သာ ဆိုလွ်င္ အလြန္ၾကည့္ ေကာင္းေသာ ဇာတ္လမ္းျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ ေလ့လာၾကည့္႐ႈ ခံစား ေနၾကသူခ်င္း အတူတူ ျမန္မာျပည္သူျပည္သားႏွင့္ အျပင္မွ ရပ္ၾကည့္ သူတို႔သည္ သေဘာသဘာဝခ်င္း ဆန္႔က်င္ဘက္ ျဖစ္သည္။

အဘယ္ေၾကာင့္နည္း။ ျမန္မာ့အေရးသည္ ျမန္မာျပည္သူ ျပည္သားျဖစ္ေသာ သူ႔ဘဝႏွင့္ တိုက္႐ိုက္ သက္ဆိုင္သည္။ အဓိက ေနရာမွ ပါဝင္ေသာ ဇာတ္လိုက္ ျဖစ္ခ်င္မွ ျဖစ္လိမ့္မည္ ျဖစ္ေသာ္လည္း ဇာတ္လမ္းဇာတ္ကြက္ ဇာတ္အဆုံးသတ္က သူ႔ဘဝကို ေသခ်ာေပါက္ ႐ိုက္ခတ္ အဆုံးအျဖတ္ ေပးလိမ့္မည္။ တိုင္းျပည္ မီးဟုန္းဟုန္းေတာက္ လွ်င္ သူလည္း လမ္းေဘးေရာက္မည္။ သူ႔တြင္ ေဘးမွ ရပ္ၾကည့္သူ၊ ဝင္ကာ စမ္းသပ္ၾကည့္သူ တို႔ကဲ႔သို႔ အေျခအေန မေကာင္းလွ်င္ ခပ္လွမ္းလွမ္းသို႔ ျပန္လည္ ဆုတ္ခြာႏုိင္ျခင္း မရွိ။ သည္ေျမ၊ သည္ေရ သည္သာ သူမွီတင္း ေနထိုင္ေသာ သူ႔ေျမ သူ႔ေရျဖစ္သည္။

ထို႔ေၾကာင့္ ျမန္မာ့ဇာတ္လမ္းႏွင့္ သူသည္ တစ္ထပ္တည္း က်သည္။
ထို႔ေၾကာင့္ ျမန္မာျပည္သူျပည္သားမ်ား အဖို႔ ဇာတ္လမ္းဇာတ္ ကြက္ အတက္အက် အၾကမ္းအႏု အခ်ဳိအခါး ရသ စုံစုံလင္လင္ ရင္သိမ့္တုန္ ဇာတ္လမ္းမ်ဳိး မလိုအပ္။ တစ္ခ်က္တစ္ခ်က္ တြင္ ၿငီးေငြ႔ဖြယ္ ေကာင္းခ်င္ ေကာင္းလိမ့္မည္၊ တည္တည္ၿငိမ္ၿငိမ္ႏွင့္ ဖြံ႔ၿဖိဳးေရးလမ္း ေၾကာင္းေပၚ တစ္ဆင့္ၿပီး တစ္ဆင့္ တက္သြားေသာ ဇာတ္လမ္းမ်ဳိးကို သာ တည္ေထာင္စ ျမန္မာႏုိင္ငံသား တို႔က ႏွစ္ၿခိဳက္လိမ့္မည္ ထင္ပါသည္။

လူေလးေယာက္လွ်င္ တစ္ေယာက္ဆင္းရဲၿပီး (ဆင္းရဲမြဲေတမႈ ၂၆ ရာခိုင္ႏႈန္းကို ဆိုလိုသည္) က်န္သုံးေယာက္လည္း မခ်မ္းသာ သည့္ႏုိင္ငံတြင္ မည္သည့္အရာ အေရးႀကီးဆုံးမွန္း ပညာရွင္ျဖစ္ရန္ မလို၊ ခန္႔မွန္းႏုိင္သည္။ ဆင္းရဲမြဲေတမႈ ပေပ်ာက္ေရး၊ ႏုိင္ငံဖြံ႔ၿဖိဳးေရး သည္ ျဖည့္ဆည္းရန္ ၾကာျမင့္လွၿပီျဖစ္ေသာ ဖန္တစ္ရာေတ လိုအပ္ ခ်က္ႀကီးျဖစ္သည္။

ႏုိင္ငံဖြံ႔ၿဖိဳးေရးတြင္ စီးပြားေရးသည္ အဓိက က်သည္။ ႏိုင္ငံေရး ႏွင့္ စီးပြားေရး တြဲဆက္ေနျခင္းေၾကာင့္ ႏုိင္ငံေရး မၿငိမ္လွ်င္ စီးပြားေရး မၿငိမ္။ ႏုိင္ငံမၿငိမ္လွ်င္ စီးပြားေရး မည္သူမွ် မလုပ္ရဲ၊ စီးပြားေရး မလုပ္ရဲလွ်င္ အလုပ္ခန္႔မည့္ လုပ္ငန္းေတြ မရွိ။ လုပ္ငန္းမရွိလွ်င္ အလုပ္အကိုင္ မည္သည့္ေနရာက ရမည္နည္း။ အလုပ္အကိုင္မရ၊ ဝင္ေငြမရွိလွ်င္ ဘာႏွင့္စားၾကမည္နည္း၊ ကေလးေက်ာင္း ဘယ္လို ထားမည္နည္း၊ က်န္းမာေရး မည္သုိ႔ ေဆာင္ရြက္မည္နည္း။ ထို႔ေၾကာင့္ မည္သည့္စနစ္ သုံးသုံး ႏုိင္ငံေရး တည္ၿငိမ္ဖို႔လိုသည္။ ႏုိင္ငံမတည္ ၿငိမ္လွ်င္ ျပည္တြင္းလုပ္ငန္းမ်ား နာလန္မထူႏုိင္၊ အညြန္႔မလူႏုိင္ သလို လိုအပ္လွသည့္ ျပည္ပ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈလည္း ေဝးေဝးေရွာင္မည္။

ျမန္မာ့ဇာတ္လမ္းဇာတ္အိမ္ ခိုင္မာေရးအတြက္ ျပည္ပမွ ဇာတ္ေဆာင္ မ်ားကို အလိုရွိပါသည္။ သို႔ေသာ္ ေလးငါးႏွစ္ ျမန္ျမန္ထက္ထက္ အိမ္ရွင္ႏိုင္ငံ ဘာျဖစ္ျဖစ္ အက်ဳိးစီးပြားရွာ၊ ဖုတ္ဖက္ခါ ေနာက္တစ္ေနရာ ကူးေသာ တစ္နပ္စား ျပည္ပသားမ်ားကိုမူ ကန္ေတာ့ဆြမ္းသာ။ ျမန္မာ့ ေျမ ျမန္မာ့ေရ တြင္ အေနၾကာမည္၊ ဒိုးတူေပါင္ဖက္ လုပ္ကိုင္စားမည္၊ သူ႔အက်ဳိး ကိုယ့္အက်ဳိး မွ်မွ်တတ ၾကည့္မည္ ဆိုေသာ ျပည္ပဇာတ္ ေဆာင္မ်ားကိုသာ လက္တြဲလိုသည္။ ကိုယ့္ဝမ္းနာ ကိုယ္သာ သိသည္ မို႔ အားနာရန္ မရွိ၊ ေၾကာက္ရန္မရွိ။ မိမိ ဇာတ္လမ္းေကာင္းဖို႔ သ႐ုပ္ေဆာင္ ေကာင္းေကာင္း ျပည္ပသားမ်ား ဆိုလွ်င္ လာပါ၊ ဝင္ပါ၊ ထြက္ပါဟု မိမိ ကပင္ ေလာကဝတ္ျပဳရဦးမည္။ သို႔ေသာ္ ဇာတ္သည္ ျမန္မာ့ဇာတ္ျဖစ္ ရမည္၊ တိုင္းတစ္ပါးဇာတ္ ျဖစ္လို႔မရ။

တ႐ုတ္ျဖစ္ျဖစ္၊ အေမရိကန္ျဖစ္ျဖစ္၊ ဂ်ပန္ျဖစ္ျဖစ္၊ ထိုင္းျဖစ္ ျဖစ္ ယင္းတို႔ အက်ဳိးစီးပြားကို ဦးထိပ္ထားမွာခ်ည္း ျဖစ္သည္။ ထိုအေရး ေတြးပူၿပီး သူတို႔ကို အဝင္မခံဝံ့ စရာလည္း မရွိ။ ကိုယ္လည္းကိုယ့္ အက်ဳိးစီးပြား ကိုယ္ ဦးထိပ္ထားရမည္သာ။ သူကလည္း သူ႔အက်ဳိး စီးပြားရမွ၊ ကိုယ္လည္းကိုယ့္အက်ဳိးစီးပြားရမွ ျဖစ္မည္ဆိုေတာ့ ႏွစ္ဖက္လုံး ဘုံအက်ဳိးစီးပြားရမွ ျဖစ္ေျမာက္ပါလိမ့္မည္။

ျပည္တြင္းဇာတ္ေဆာင္မ်ားသည္လည္း မိမိအခန္း မ်ားမ်ားပါ ေရးထက္ ဇာတ္ကို ပံ့ပိုးႏုိင္ေရးကိုသာ အတတ္ႏုိင္ဆုံး အာ႐ုံစိုက္သင့္ သည္။ မိမိ အကယ္ဒမီ ရပါက အတိုင္းထက္ အလြန္ျဖစ္ေသာ္လည္း ဇာတ္ေကာင္းလွ်င္ အားလုံးေကာင္းမည္ ျဖစ္သည့္အတြက္ ရည္မွန္း ခ်က္သည္ ဇာတ္ေကာင္းေရးသာ ျဖစ္သင့္ေၾကာင္း သတိခ်ပ္သင့္ သည္။ ေဘာလုံးပြဲမ်ားတြင္ မိမိဂိုးသြင္းေရး၊ နာမည္ႀကီးေရးထက္ အသင္းဂိုးရေရး၊ ဂိုးမေပးရေရး အဓိကထားေသာ ေဘာလုံးသမားမ်ဳိး ကို အတုယူသင့္သည္။

ျမန္မာ့ဇာတ္လမ္းသည္ ႐ႈပ္ေထြး ေပြလီသည္၊ ၾကမ္းတမ္းခက္ ထန္သည္၊ သိမ္ေမြ႔နက္နဲသည္။ ေရြးခ်ယ္ခြင့္သာ ရမည္ ဆိုလွ်င္ ဇာတ္ၿငိမ္ ခ်င္ ၿငိမ္ပါေစ ႐ိုး႐ိုးရွင္းရွင္း ဇာတ္လမ္းသာ ျဖစ္ေစခ်င္သည္။

ေဇယ်သူ

No comments:

Post a Comment

ဒီပို႔စ္နဲ႔ ပက္သက္ၿပီးတစ္ခုခုေျပာလိုလွ်င္ ေျပာထားခဲ့နိုင္ပါသည္။