ဦးေအာင္ဆန္း၏ မိန္႔ခြန္းမ်ား ေရးသားခ်က္မ်ားမွ ေကာက္ႏုတ္၍ ယခုေခတ္အထိ မွန္ကန္ေနေသာ၊ ဆက္လက္၍ မွန္ကန္ ေနမည္ျဖစ္ေသာ သေဘာတရား မ်ား ကို ထုတ္ႏုတ္၍ တင္ျပျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
မူရင္းသတ္ပံုအတုိင္း တင္ျပထားပါသည္။ ျမန္မာကို ယခင္ က ဗမာဟုသာေခၚေဝၚခဲ့ျခင္းကို သည္းခံဖတ္႐ႈသင့္ပါသည္။ ၁၉၅၀ခု ျပည္ေထာင္စု ျမန္မာႏုိင္ငံေတာ္ ျပန္ၾကားေရးဌာနမွ ထုတ္ေဝေသာ
ဦးေအာင္ဆန္းႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ မိန္႔ခြန္းစာအုပ္နိဒါန္းတြင္ ေဖာ္ျပ ထားသည္မွာ -
"ျပည္ေထာင္စု လြတ္လပ္ေရးႀကီးကို တည္ေဆာက္ သြားေသာ ေက်းဇူးရွင္ ဗိသုကာႀကီး ဦးေအာင္ဆန္းသည္ တစ္ျပည္လံုးကို ေခါင္းေဆာင္၍ မငဲ့မကြက္၊ မယိမ္းမယိုင္ ခုိင္မာလွေသာ ေျခလွမ္းမ်ားျဖင့္ လြတ္လပ္
ေရးသို႔ ေရွး႐ႈ႕ခ်ီတက္ေနခုိက္ သင့္ရာသင့္ရာ အဆစ္အပိုင္း တုိ႔၌ ျပည္သူလူထုအား မိန္႔ခြန္းစကား ေျပာၾကားညႊန္ျပခဲ့၏။
ယခုမူကား ထိုမိန္႔ခြန္း စကားမ်ားသည္ ျပည္ေထာင္စုႀကီး၌ ထူးျမတ္လွေသာ ရတနာ အစစ္ အေမြအႏွစ္ႀကီးျဖစ္၍ ေနေလ၏။
မိန္႔ခြန္းစကားမ်ားမွာျပည္ေထာင္
စာပါ ကြင္းစကြင္းပိတ္ တို႔ျဖင့္ ေဖာ္ျပထားခ်က္တုိ႔မွာ စာေရးသူ ၾကည္လင္ေမာင္၏ သေဘာထားေဆြးေႏြး တင္ျပခ်က္မ်ားျဖစ္ပါသည္။ သေဘာထားမ်ား ကြဲလြဲ ႏုိင္ပါသည္။ ဦးေအာင္ဆန္း၏ ေခတ္ေရွ႕ေျပး အေတြးအေခၚမ်ားအား သိလြယ္ရန္ ရွင္းလင္းတင္ျပျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
၃-၂-၁၉၄၄ ရက္ေန႔ ဗမာ့ေခတ္ သတင္းစာပါ တပ္ၾကပ္ သင္တန္း ဘြဲ႕ႏွင္းသဘင္တြင္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း မွ "ဗမာႏုိင္ငံႏွင့္ ဗမာလူမ်ဳိးကို ကာကြယ္ဖို႔ပဲ။ ဗမာလူမ်ဳိး ဆုိတာဟာလည္း ဗမာ ေတြသာမဟုတ္ဘူး၊ ဗမာတစ္ႏုိင္ငံလံုးမွာရွိတဲ့ ကရင္၊ ရွမ္း၊ ကခ်င္၊ ခ်င္း အစရွိတဲ့ တုိင္းရင္းသားအားလံုးကို ဆိုလိုတယ္" ဟု မိန္႔ၾကား
ခဲ့ပါသည္။ဦးေအာင္ဆန္း၏ ကိုယ္တုိင္ေရးအတၳဳပၸတၱိမွ ေကာက္ႏုတ္ တင္ျပ လုိပါသည္။
ပညာဆိုသည္မွာ စာအုပ္စာတမ္း ဖတ္၍ စာသိသမွ်ကို ပညာ ဟုမဆုိေပ။ ပညာသည္ အတုိင္းအဆမထင္ အလြန္က်ယ္ေျပာ နက္နဲလွေပသည္။ ကမၻာရွိ စာအုပ္အားလံုးပင္ ပညာအားလံုးကို
ေဖာ္ျပျခင္းငွာ မတတ္ႏုိင္ေပ။
(မွန္ပါသည္။ ပညာသည္ လူ စတင္ျဖစ္ေပၚလာသည္မွ ယခု အထိ ႏွစ္ေပါင္းေသာင္းခ်ီ သိန္းႏွင့္ခ်ီ၍ ရွာေဖြ၍ ေလ့လာ၍ မကုန္ႏုိင္ေပ။ ဆက္လက္၍ ရွာေဖြေလ့လာရဦးမည္ျဖစ္ပါသည္။ လူ၏မ်ဳိး႐ိုးဗီဇ၊ အေသးငယ္ဆံုးအမႈန္မ်ားအေၾကာင္း၊ စက္႐ုပ္ပညာ၊ ကြန္ပ်ဴတာပညာ၊ အနႏၲစၾကဝဠာအေၾကာင္းတို႔သည္ ေလ့လာ၍ မကုန္ႏုိင္ အတုိင္းအဆမထင္အလြန္က်ယ္ေျပာ နက္နဲလွေပသည္။)
"ပညာအားလံုးကို ေလာကျပင္က်ယ္တည္းဟူေသာ အႀကီးဆံုးေက်ာင္း၌သာ ေတြ႔ရွိႏုိင္ေပသည္။ ထိုေလာက ျပင္က်ယ္တည္း၌ ကြၽႏု္ပ္တို႔သည္ ပုခက္တြင္းမွ ေျမႀကီးထဲသို႔ ေရာက္သည့္အခ်ိန္အထိ ပညာသင္သားမ်ား ျဖစ္ေနၾကေပသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ပညာ သင္ၾကားမႈ သည္ အမွန္စင္စစ္အားျဖင့္ လူ၏ တစ္သက္ပန္တြင္ ကုန္ဆံုးသည္ ဟု မဆိုႏုိင္ေပ" ဟု ဦးေအာင္ဆန္းက ေရးသားခဲ့ပါသည္။
(ယခု လူမႈေရးပညာရွင္မ်ား ေျပာဆိုတုိက္တြန္းေနေသာ Long Life Learning ပင္ျဖစ္ပါသည္။ တစ္သက္တာလံုး ပညာကို ေလ့လာ သင္ယူရမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ဘြဲ႕ရၿပီး ရပ္သြား၍ မျဖစ္ပါ။
ဥပမာ-ေဆးပညာသည္လည္းေကာင္း၊ ကြန္ပ်ဴတာပညာမ်ားသည္ လည္းေကာင္း၊ အင္ဂ်င္နီယာပညာမ်ားသည္လည္းေကာင္
လ်က္ရွိပါသည္။ အလုပ္ခြင္တြင္ရွိသူတို႔သည္ အလုပ္ႏွင့္ပတ္သက္၍ တုိးတက္လာေသာ ပညာတို႔ကိုဆက္လက္ေလ့လာ သင္ယူေနရမည္ ျဖစ္ပါသည္။)
"ပညာတတ္သူသည္ ေလာကရွိ အရာရာကို အခြင့္အလမ္း အလုိက္ ဆင္ျခင္ သံုးသပ္ ႏုိင္စြမ္းေသာ ဉာဏ္အားတို႔သည္လည္းေကာင္း၊ မိမိဉာဏ္အျမင္ အရ၊ စိတ္ေနစိတ္ထား စိတ္ဓာတ္ကိုလည္း
ေကာင္း (Education of Emotions) ျပဳျပင္ျပဳစု ပ်ဳိးေထာင္ ထားခဲ့သူသာ လွ်င္ျဖစ္သည္။ ဘီေအပင္ ေအာင္ေစကာမူ၊ ပထမေက်ာ္ႀကီးပင္ျဖစ္ ေစကာမူ၊ ပါရဂူဘြဲ႕ႀကီးပင္ ရေစကာမူ၊ အသက္အရြယ္ မည္မွ်ႀကီးရင့္ ေစကာမူ ပညာဆိုေသာ သဘာဝ အဓိပၸာယ္ ကိုေကာင္းစြာ သံုးသပ္ နားလည္ျခင္းမရွိခဲ့ေခ်က တကယ္အရာမေရာက္ အသံုးမဝင္ႏုိင္ေပ။
ပညာသည္ စာအုပ္မ်ားထဲ၌သာရွိသည္မဟုတ္၊ စာအုပ္မ်ားကို ေက်ာ္၍ ျမင္စြမ္းႏုိင္ျခင္း ကို ေဆာင္ႏုိင္ရေပမည္။
ပညာသည္ လူ၏ဉာဏ္အားကို သာ ျပဳျပင္တုိးခ်ဲ႕႐ံုသာမဟုတ္ လူ၏ စိတ္ေနစိတ္ထား အယူအဆ မ်ားကိုလည္း တုိးတက္ေစရမည္။ လူ၏ဆႏၵအား လုပ္အားကို ႏူးညြတ္ေစရမည္။ ထက္ေကာင္းကင္ ၾကယ္တာရာမ်ားသို႔ တက္စြမ္းႏုိင္ေစရမည္။ ရာဇဝင္သိ႐ံုသာ မဟုတ္၊ ရာဇဝင္ကို ဖန္တီး ႏုိင္ေစရမည္။"
(ဦးေအာင္ဆန္းသည္ ရာဇဝင္ကို လက္ေတြ႔ ဖန္တီးျပခဲ့ၿပီးျဖစ္ ပါသည္။ ရာဇဝင္တြင္ စာတင္ႏုိင္ခဲ့ၿပီး ျဖစ္ပါ သည္။ ပညာရွင္မ်ားက ဦးေအာင္ဆန္းအား စတုတၳျမန္မာႏုိင္ငံကို တည္ေထာင္သူဟု သတ္
မွတ္ခဲ့ၾကပါသည္။)
ႏုိင္ငံေရးအမ်ဳိးမ်ဳိး ေဆာင္းပါး တြင္ ဦးေအာင္ဆန္းက ”စာအုပ္ တစ္ခုကို ဖတ္လွ်င္ စာအုပ္ကိုေက်ာ္လြန္၍ ျမင္ႏုိင္ရမည္။ သို႔မွသာ ပညာတည္းဟူေသာ အဆီအႏွစ္ကို ရေပမည္” ဟုေရးခဲ့ပါသည္။ (ကြန္ျမဴနစ္ တစ္ယူသန္မ်ားသည္ စာအုပ္မ်ားကို ေက်ာ္လြန္၍ မၾကည့္ႏုိင္ခဲ့ၾကသူမ်ား ျဖစ္ပါသည္။)
"ေလာကဓာတ္ပညာ (သိပၸံပညာ) ကို သိ႐ံုသာမဟုတ္၊ ေလာကဓာတ္ ပညာကို တုိးခ်ဲ႕ႏုိင္ေစရမည္။
ပထဝီပညာကိုသိ႐ံုသာမဟုတ္၊ ေျမသစ္ ေရသစ္ ေတာေတာင္သစ္ကို ရွာေဖြစူးစမ္းႏုိင္စြမ္းရွိေစရမ
(မွန္ပါသည္။ လက္ရွိပညာရွင္မ်ားသည္လည္းေကာင္း
"ပညာသည္ ကာလေဒသ ပေယာဂႏွင့္ ယွဥ္ရမည္။ ေလာက၌ လက္ေတြ႔ အသံုးလည္းက်ရမည္။ ပညာတြင္ သညာလည္းပါသည္။
ဉာဏ္လည္းယွဥ္ရမည္၊ ဉာဏ္ခ်ည္းသာ တုိးတက္၍ သညာ မရွိပါမူ လည္း ဤမွ် ပိုမိုဆန္းၾကယ္ အေျပာက်ယ္လာေသာ ေခတ္သစ္ အေၾကာင္းကို နားမလည္ႏုိင္ေပ။ ေလာကဓာတ္ပညာကို မတတ္မသိ
ဘဲ ေလာကဓာတ္ပညာဉာဏ္ကိုသာရလွ်င္ ေလာကဓာတ္ပညာ၏ တန္ဖိုးကို တင္းျပည့္ မသံုးႏုိင္ေပ။ ေမြးကတည္းက ေသသည္အထိ အယူဝါဒအေျပာင္းအလဲမရွိသူသည္ ပညာတတ္သည္ဟု မဆိုႏုိင္
ေပ။ လူတစ္ေယာက္၏သက္တမ္းတြင္ အစပထမက သိျမင္လာေသာ စိတ္ေနစိတ္ထားဝါဒတို႔သည္လည္း အမွန္ခ်ည္း မဟုတ္၊ ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲရမည္ သာတည္း။"
(ဦးေအာင္ဆန္းသည္ ကြန္ျမဴနစ္ပါတီကို စတင္တည္ေထာင္ ေသာ ငါးဦးအဖြဲ႕တြင္ ပါဝင္ခဲ့ေသာ္လည္း အသိဉာဏ္ရင့္က်က္ လာေသာအခါ ဒီမိုကေရစီ ဝါဒသာလွ်င္ ျမန္မာႏုိင္ငံႏွင့္ ဆီေလ်ာ္ေၾကာင္း အသိအျမင္အယူအဆ ေျပာင္းလဲလာခဲ့ေပသည္။
ဗိုလ္ခ်ဳပ္သည္ ႏုိင္ငံတုိးတက္ေရးအတြက္ ဒီမိုကေရစီစနစ္ကို အေျခတည္၍ သြားလိုေၾကာင္း သံုးသပ္ရပါသည္။ ဆုိရွယ္လစ္ေခတ္တြင္ ဆိုရွယ္လစ္စနစ္ မေအာင္ျမင္ေၾကာင္း သိသည့္အခ်ိန္တြင္ ေျပာင္းလဲလိုျခင္း မရွိခဲ့ပါ။
ဗိုလ္ခ်ဳပ္သာ မက်ဆံုးခဲ့ပါက အမွားရွိလွ်င္လည္း ျပင္သြားမည္ဟု ယံုၾကည္ရပါသည္။ ဦးေအာင္ဆန္းသည္ ဂ်ပန္ႏွင့္ပူးေပါင္း
၍ စစ္မွန္သည့္ လြတ္လပ္ေရးမရသည့္အခါ လက္နက္ကိုင္ ေတာ္လွန္ေရးကို ဆင္ႏႊဲခဲ့ေပသည္။ အမ်ဳိးသားဒီမိုကေရစီ အဖြဲ႕ခ်ဳပ္ ေခတ္ဦးက ႏုိင္ငံေရး ခံယူခ်က္ ေျပာင္းလဲပါဝင္လာသူတို႔သည္ မွန္လို
ေျပာင္းတာ မွန္ေျပာင္းကြဟု ေၾကြးေၾကာ္ ခဲ့ၾကပါသည္။
ၾကည္လင္ေမာင္
No comments:
Post a Comment
ဒီပို႔စ္နဲ႔ ပက္သက္ၿပီးတစ္ခုခုေျပာလိုလွ်င္ ေျပာထားခဲ့နိုင္ပါသည္။